SALGSBETINGELSER

Her finner du informasjon om hvilke vilkår som gjelder når du handler hos BYHA. Om du ikke får en automatisk bekreftelse på din bestilling via mail, må du umiddelbart kontakte kundeservice. Sjekk gjerne søppelpost først.

PARTENE

Selger:
Etrade AS
Seljestadveien 11
9406 HARSTAD
Tlf: 400 09 980
E-post: kontakt@byha.no 

Betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper:
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

LEVERINGSTID


Leveringstiden er 2-4 arbeidsdager. I kampanjeperioder må det beregnes noe lenger leveringstid. Tar det lenger tid, er vår målsetting å gi beskjed om dette via e-post eller telefon. Vil du ha mer nøyaktig beskjed er det bare å sende en e-post til kontakt@byha.no

Du vil få beskjed med e-post når ordren er iverksatt.

FRAKT OG GEBYRER


Innenlands i Norge er det standard frakt på kr 49,-
Eventuelt kan ekstra gebyr forekomme om du velger en annen betalingsmåte enn kortbetaling eller direktebetaling. For øvrig tilkommer ingen andre gebyrer.

Dersom ordren din inneholder varer som ikke passer i postkassen, vil pakken sendes til nærmeste postkontor.

Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått
produktene i din besittelse. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.

Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen.

BETALING


Hos oss kan du velge mellom trygge og sikre betalingsmetoder. Betaling skjer ved den valgte betalingsmetode i kassa. Vi tilbyr KLARNA, VIPPS, VISA, MasterCard og AMEX. Betalingsmåten levert av Klarna tilbyr kortbetaling faktura/delbetaling.

For å kunne tilby deg Klarnas betalingsløsninger, kan vi komme til å overføre dine personopplysninger i kassen i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna, for at Klarna skal kunne vurdere hvorvidt du kvalifiserer for deres betalingsløsninger og for å skreddersy disse betalingsløsningene til deg. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.

Betalingsalternativ
Betaling skjer på følgende måter:
Valuta i NOK,

Priser vises med MVA inkludert.

Kredittkort (VISA/MASTERCARD/AMEX)

VIPPS

KLARNA

Faktura med 14 dagers betalingsfrist.

Delbetaling.

Kortopplysninger lagres ikke, og all kortinformasjon blir behandlet via SSL-kryptering.

Vilkår ved fakturakjøp
Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. Vår PSP (payment service provider)  håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. Ditt personnummer er også ditt kundenummer hos vår PSP.

Vær oppmerksom på at når du velger delbetaling i forbindelse med ditt kjøp er dette et tilbud om delbetaling. Den faktiske kontoavtalen inngås senere i forbindelse med at kontoavtalen sendes til din folkeregistrerte adresse.

PAKKER SOM IKKE BLIR HENTET


Pakker som ikke hentes innen 2 uker sendes automatisk tilbake til BYHA. Vi minner om at ikke-avhentede pakker som går i automatisk retur til oss belasted med et administrasjonsgebyr på 129,-

ANGRERETT OG RETURFRAKT


Vi ønsker selvfølgelig at du skal være fornøyd med varen din. Derfor har du alltid åpent kjøp i 14 dager i vår nettbutikk. Den eneste betingelsen er at varen kommer tilbake til oss i sin opprinnelige stand. Originalemballasjen og eventuelle merkelapper skal legges ved i returen. Hvis du har fått feil vare eller en defekt vare står vi selvsagt for returkostnaden. Følg instruksjonene som er forklart nedenfor.

Vi gjør oppmerksom på at angreretten ikke gjelder varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Øredobber, strømpebukser, undertøy/badetøy, kosmetikk, solbriller o.l kan dermed ikke returneres/byttes. Ved retur av sko, er skoesken ikke godkjent som fraktemballasje.

Så snart vi har behandlet returpakken, og det ikke er noe å utsette på den, skjer tilbakebetalingen. Eventuelle skader på varen fører til avdrag på tilbakebetalingen (les avsnittet ovenfor).

Av sikkerhetsmessige årsaker blir tilbakebetalingen kun gjort til samme kort/konto som den opprinnelige betalingen ble gjort fra. Ved eventuell tilbakebetaling av kortkjøp krediteres kortet ditt ved hjelp av et unikt referansenummer som identifiserer transaksjonen. Kortinformasjonen er altså ikke blitt lagret av BYHA.no. Returer får ikke sendes mot postoppkrav eller etterkrav – disse vil ikke bli løst ut. I juli kan behandlingstid ved returer være noe lenger.

TILBAKEBETALING


Ved kontant betaling mot postoppkrav tilbakebetaler vi beløpet til kontonummeret ditt. Oppgi kontonummeret ditt på din returlapp eller gi denne informasjonen til vår kundeservice.

REKLAMASJON


Hvis du mottar en defekt eller feilsendt vare, vennligst kontakt vår kundeservice så snart som mulig, men ikke senere enn 14 dager hvis varen er skadet ved levering. Selvfølgelig står vi for fraktkostnaden ved feilsending og reklamasjon.

Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid. Fristene etter første og annet punktum gjelder heller ikke dersom det foreligger en mangel etter § 15 annet ledd bokstav g.

Reklamasjon kan i stedet fremsettes overfor den som etter avtale med selgeren har påtatt seg å avhjelpe mangler.

Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. Dette gjelder ikke dersom selgeren har opptrådt grovt uaktsomt eller for øvrig i strid med redelighet og god tro. Retten til å gjøre mangelen gjeldende kan også tapes etter foreldelseslovens regler om foreldelse.

Når vi har godkjent reklamasjonen, hender ett av følgende:

  1. Hvis det er mulig å reparere varen reparerer vi varen for deg, evt.
    avtales annen løsning hvis det er en hastesak.
  2. Du får en ny identisk vare.
  3. Du får tilbake pengene du har betalt for varen.

LOVER OG TVISTER


Kjøp gjennom BYHA.no blir i første rekke styrt av Angrerettloven og

Forbrukerkjøpsloven. Mer informasjon om dine rettigheter og plikter som forbruker finner du hos Forbrukerrådet.

PERSONOPPLYSNINGER

I henhold til Personopplysningsloven må vi be deg samtykke til at vi behandler
opplysninger om deg. Alle personopplysninger du gir oss eller som vi får greie på, vil bli behandlet av BYHA.no i egenskap av personopplysningsansvarlig.
Personopplysningene du gir oss kan eventuelt bli brukt for å sikre leveransene til deg, ved kredittprøving, og for å kunne gi deg tilbud og opplysninger om vårt sortiment. Opplysningene du gir oss er kun tilgjengelige for BYHA og våre nærstående selskap. Du har rett til å ta del av opplysningene som er registrert om deg. Du har alltid rett til å forlange at BYHA skal fjerne eller korrigere opplysningene som finnes om deg. Ved å godkjenne BYHA kjøpevilkår, samtykker du i ovenstående.

MINDREÅRIGE

Om du er mindreårig (yngre enn 18 år) må du ha dine foresattes tillatelse for å bestille hos oss.

TRYKKFEIL

Vi reserverer oss for trykkfeil og feilprissettinger på siden og forbeholder oss retten til å avvise ordre.