Kontakt oss

Trenger du hjelp? Vi står alltid klare for å hjelpe deg. Vi ønsker å gi deg topp kundeservice, og svarer deg så kjapt som mulig! 

Har du spørsmål til levering og retur?

BESTILLINGSINFORMASJON

FRI FRAKT

Vil tilbyr fri frakt på alle bestillinger over 1.000 kr med PostNord. Dette gjelder for levering til postkasse med sporing samt levering til hentested. 


VÅRE FRAKTALTERNATIVER

Hos oss kan du velge den leveringsmetoden som passer best for deg. Alle våre pakker sendes med PostNord og leveres til alle adresser i Norge (unntak for Svalbard og Jan Mayen). Når din ordre er pakket ferdig sender vi deg en bekreftelse og uannsett hvilken leveringsmetode du har valgt så får du varsel via SMS og e-post når pakken er på vei. 

Vi tilbyr:

  • Pakke i postkassen med sporing
    Levering til postkassen koster 59,- og fri frakt ved kjøp over 1.000 kr.

  • Pakke til hentested med sporing
    Levering til hentested koster 89,- og fri frakt ved kjøp over 1.000 kr.

  • Hjemlevering på døren med sporing
    Levering på døren koster 195,- (uavhengig av ordrebeløp).

  • Klikk & hent i vår butikk i Harstad
    Du er hjertelig velkommen til å hente gratis i vår fysiske butikk. 

DIN BESTILLING STEG-FOR-STEG

1. Ordrebekreftelse via e-post
Din bestilling er mottatt og du må gjerne se over ordrebekreftelsen for å sjekke at alt stemmer. 

2. Ordren pakkes
Vi pakker typisk alle ordrer innen 24 timer (alle virkedager).

3. Leveringsbekreftelse via e-post
Du mottar beskjed når varene er pakket og sendt, samt sporingsnummer for å følge forsendelsen.

4. Varsel fra PostNord (SMS & e-post)
PostNord informerer deg hvordan og når du vil motta pakken.

5. 14 dagers angrerett
Du kan alltids returnere varen hvis du ombestemmer deg.

 

NORSK NETTBUTKK - INGEN TOLL

Når du handler hos byha.no kan du være trygg på det aldri vil forekomme tollavgift eller andre ubehagelig avgifter. Ved å handle hos oss støtter du norsk næringsliv.

BETALINGSLØSNINGER

Vi har samlet sammen en rekke betalingsløsninger slik at du kan velge den metoden som passer best for deg. Hos oss kan du velge mellom kredittkort (Visa og Mastercard), Vipps eller Klarna (betal nå - eller senere). Vi trekker aldri penger før ordren er behandlet og varen er sendt. 


LEVERINGSTID 2-4 DAGER

Som utgangspunkt er alle våre varer på lager og pakkes innenfor 24 timer. Litt avhengig av hvor i Norge man bor, men for langt de fleste er leveringstiden 2-4 dager. Skulle noen av varene dine være utsolgt eller ha lengre leveringstid vil vi gi deg beskjed og du kan alltids annullere ordren. 

 

FRAKT & LEVERING

  • Leveringstid 2-4 dager.
  • Gratis frakt på alle ordrer over 1.000 kr, ellers frakt fra 69 kr.
  • Gratis ombytning til ny vare.
  • Returfrakt belastes 89 kr.
  • Velg "klikk & hent" for gratis levering i fysisk butikk i Harstad. 

 

FRAKT & LEVERING

Vi pakker og sender ut varene så fort som mulig, og helst innenfor 24 timer (alle virkedager). Estimert leveringstid er 2-4 dager alt etter hvor man bor. Vi sender alle våre ordrer med PostNord og du kan selv velge om du vil ha den levert til postkassa, hentested eller direkte på døra. Vi har fysisk butikk i Harstad og du er selvfølgelig velkommen til å velge "klikk & hent" for gratis levering i butikk.

Vi tilbyr gratis frakt på alle ordrer over 1.000 kr, ellers koster frakt fra 69 kr. Når pakken er sendt vil du motta en bekreftelse på epost med sporingsnummer. 

RETUR & BYTTE

Dersom du ønsker å bytte varen med en annen tilbyr vi dette uten omkostninger. Skal varen returneres og kjøpet heves kan du kjøpe en forhåndsbetalt fraktseddel fra oss til 89 kr. Les mer om retur & bytte her.

REKLAMASJON

Noen ganger er man uheldig å mottar en defekt vare. Ved reklamasjoner skal du kontakte oss via mail med ordrenummer, beskrivelse av feilen samt bilder som viser problemet. Dersom reklamasjonsvaren ønskes retur vil vi selv dekke returfrakten. Les mer om reklamasjon her.

KLIKK & HENT

Du kan hente din ordre gratis på Bysenteret i Harstad. Du vil få en bekreftelse så snart varen er klar til avhentning. Vi pakker varene så raskt som mulig og gjerne innen 24 timer. 

RETUR & REKLAMASJON

Retur og angrerett
Vi ønsker selvfølgelig at du skal være fornøyd med varen din. Derfor har du alltid åpent kjøp i 14 dager i vår nettbutikk. Varen skal sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det betyr at varen må være ubrukt, merkelappene må være på og varen må være uten lukt eller flekker. Varen må sendes i retur i sin originale emballasje. Ved retur fyller du ut slippen nederst på kvitteringen som var vedlagt din bestilling og returnerer sammen med varen(e). 

Kontakt kundeservice per mail kontakt@byha.no før du sender din retur. Da vil du få tilsendt fraktlappe som du benytter ved forsendelsen.


Vi gjør oppmerksom på at angreretten ikke gjelder varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Øredobber, strømpebukser, undertøy/badetøy, kosmetikk, solbriller o.l kan dermed ikke returneres/byttes. Ved retur av sko, er skoesken ikke godkjent som fraktemballasje.

Koster det noe å gjøre en retur?
Ved bruk av ferdig utfylt returlappe tilsendt fra oss, belastes du kun 89,- i portokostnad ved retur. Ved reklamasjoner blir du ikke belastet for returporto. Dersom du velger å ikke bruke vår returlapp og bruker annen forsendelsesmetode, må du stå for hele returkostnaden selv. Pakken er kjøperens ansvar frem til den har kommet fram til oss ved bruk av annen forsendelsesmetode. Vi anbefaler derfor at du i slike tilfeller sender returen med sporing for å være forsikret. NB! Merk at pakken ikke kan sendes med Posten eller andre transporterer eller legges i postkasse.

Returadresse:
BYHA/Bysenteret Harstad AS
Rikard Kaarbøs plass 1
9405 HARSTAD

Kan jeg bytte til en annen vare eller størrelse?
Hvis du ønsker å bytte til en annen vare eller bytte størrelse returnerer du bestillingen tilbake til oss sammen med vedlagt returskjema og får pengene tilbake. Legg så inn en ny bestilling i nettbutikken på varene du ønsker.

Ved bytting av størrelse:
Ta kontakt med kundeservice (kontakt@byha.no), slik at vi får holdt av din vare, og returner produktet til oss med vedlagt returskjema.

Kan jeg returnere en salgsvare?
Ja, angreretten gjelder uavhengig om det er en salgsvare eller ikke.

Har dere mottatt min retur?
Du mottar en bekreftelse på e-post med det samme vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at det kan ta opptil 14 dager for oss å motta og behandle en retur.

Jeg har returnert mine varer. Hva skal jeg betale?
Når din retur er registrert hos oss, skal du selvfølgelig ikke betale for varene du har returnert. Du må kun betale de varene du har beholdt, samt returporto (89,-). I tilfelle ordren din hadde et fraktgebyr da den ble opprettet, skal også det betales inn. 

Når får jeg tilbakebetalingen min?
Du får alltid en bekreftelse fra oss på at din retur er behandlet innen 14 dager etter at varen har blitt returnert. Hvis du hever hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 4-10 virkedager.

Ved kortbetaling vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet når du la inn bestillingen. Transaksjonen skjer gjennom Stripe, og du kan forvente at det tar mellom 4-10 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort.

Jeg har bestilt via Klarna - hva gjør jeg?
Hvis du skal returnere hele eller deler av ordren din og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyret påløper kunden. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på www.klarna.com/no/kundeservice

Vi oppdaterer fakturaen din så snart vi har behandlet din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna ta kontakt med deg for å få ditt kontonummer slik at de får sørget for tilbakebetaling. 

Reklamasjon
Hvis det er en feil med varen har du reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil.

Ved reklamasjon sender du mail til kundeservice slik at vi kan sende deg reklamasjonsskjema. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjoner.

Spørsmål? Vennligst ta kontakt med kundeservice på kontakt@byha.no  

Ønsker du å kontakte oss?

Vår kundeservice har åpent mandag-fredag mellom 10.00-16.00. Vi tilstreber oss å svare så raskt som mulig og helst innen to virkedager.
Dersom du ønsker å kontakte oss på telefon kan vi nås tirsdag og torsdag 10.00-13.00.

Vi ber om forståelse for at det i enkelte perioder kan være ekstra stor pågang som dessverre kan medføre forsinkelser.

Kontaktskjema

Telefon:

Du kan også kontakte oss og vår leveringspartner på telefon:

  • For spørsmål rundt din levering med PostNord: 093000
  • Øvrige spørsmål til BYHA (Åpen tirsdag og torsdag 10.00-13.00): 400 09 980